Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Inloggen
Artikelen
Online oefenen
Materialen
Video's
Werkbladen
Doelen
Rekenen
Rekenen
Taal
Citotoets
Begrijpend lezen
IEP Toets
Verkeer
Natuur & techniek
Geschiedenis
Aardrijkskunde
De tafels
Levensbeschouwing
Topo
Kleuters
JE Leerdoelen
Engels
Spelling
Automatiseren
Doorstroomtoets
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Verbanden
Doelen
›
SLO-doelen
›
Verbanden
Verbanden
Geschikt voor groep:
1
2
3
4
5
6
7
8
SLO-doelen
Getallen
(243)
Verhoudingen
(60)
Meten en meetkunde
(258)
Verbanden
(33)
Het kind begrijpt dat je hoeveelheden kunt vergelijken door objecten gesorteerd in rijen te leggen waardoor een eenvoudig beelddiagram ontstaat.
Het kind kan een eenvoudig beelddiagram met plaatjes en staafdiagram met hokjes aflezen
Het kind kan een eenvoudig staafdiagram maken door het aankruisen of inkleuren van hokjes.
Het kind ziet het verband of patroon in eenvoudig geordende figuren en kan dit patroon voortzetten.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over patronen in eenvoudig geordende figuren.
Het kind kan gegevens uit een eenvoudige tabel, beeld- en staafdiagram aflezen, interpreteren en er bewerkingen mee uitvoeren.
Het kind kan met gegevens uit een eenvoudige tabel, beeld- en staafdiagram bewerkingen uitvoeren.
Het kind kan gegevens uit een telling geordend verwerken via turven.
Het kind kan gegevens uit een tabel in een voorgestructureerde staafdiagram invullen.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over gegevens in eenvoudige tabellen en grafieken.
Het kind kan gegevens uit een tabel, beeld- en staafdiagram aflezen, interpreteren en er bewerkingen mee uitvoeren.
Het kind kan ongeordende gegevens in een eenvoudige tabel verwerken.
Het kind weet wat een legenda is en kan deze aflezen.
Het kind kan eenvoudige verbanden en patronen in rijen getallen en figuren herkennen en op basis hiervan de rijen voortzetten.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over patronen in rijen met getallen en over gegevens in tabellen en grafieken.
Het kind kan verschillende diagrammen en grafieken benoemen.
Het kind kan beelddiagrammen waarin de beeldfiguren waarden hebben die groter zijn dan 1 aflezen en interpreteren.
Het kind kan gegevens in eenvoudige cirkeldiagrammen en lijngrafieken aflezen en interpreteren.
Het kind kan een lijngrafiek globaal tekenen op basis van een beschrijving in woorden en omgekeerd: kan bij de lijngrafiek een beschrijving geven.
Het kind kan patronen in rijen met getallen en (geometrische) figuren herkennen en voortzetten en kan het patroon verwoorden.
Het kind kan kritisch denken en redeneren over gegevens in eenvoudige tabellen, staaf-, beeld- en cirkeldiagrammen en lijngrafieken.
Het kind kent de formele wiskundetaal die bij het weergeven van verbanden in tabellen, diagrammen en grafieken wordt gehanteerd en kan deze begrippen ook gebruiken.
Het kind weet wat een assenstelsel is en kan daarbij aangeven welke gegevens op de assen staan en uitleggen welk verband er in de grafiek weergegeven wordt door de staven of de lijnen.
Het kind kan op basis van gegevens in een tabel een eenvoudige lijngrafiek in een voorgestructureerd assenstelsel tekenen.
Het kind kan in een assenstelsel met positieve getallen coördinaten aflezen en punten plaatsen.